Profilaktyka

"Pozory mylą, dowód nie"

Data publikacji 27.07.2009

dscf7259.jpgW ramach trwającej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie”, którą honorowym patronatem objął Komendant Główny Policji, rawiccy funkcjonariusze przystąpili w głównej mierze do edukacji  sprzedawców napojów alkoholowych. Pomocne w tym są materiały edukacyjne tj. ulotki plakaty, naklejki itp. jakie policjanci wręczają w czasie krótkich prelekcji.

 

 

Głównym celem kampanii „Pozory mylą, dowód nie” jest edukacja sprzedawców napojów alkoholowych, min. poprzez zwracanie uwagi, że dorosły wygląd klienta nie oznacza jego pełnoletniości. Istotnym przekazem kampanii jest ponad to fakt, że dowody osobiste są wydawane osobą, które nie ukończyły 18 roku życia, stąd przy zakupie napoju alkoholowego ważne jest aby sprzedawcy zwracali uwagę na umieszczona w tym dokumencie datę urodzenia.

 

Kampania uświadamia także, duże znaczenia w przeciwdziałaniu sprzedaży alkoholu małoletnim ma właściwa postawa i reakcja dorosłych świadków takich zdarzeń. Z punktu widzenia Policji istotnym celem będzie także zwrócenie społecznej uwagi na problem spożywania alkoholu przez dzieci i młodzież oraz wzmocnienie dezaprobaty dla tego procederu
Powrót na górę strony