Kampania "Seniorze nie daj się oszukać"
Policja wspólnie z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów realizuje kampanie społeczną pod hasłem „Seniorze nie daj się oszukać”. Celem kampanii jest ostrzeżenie konsumentów przed nieuczciwymi zachowaniami niektórych przedsiębiorców w trakcie zawierania umów poza lokalem firmy, czyli na pokazach lub w domach.
Taki problem dotyczy sprzedaży podczas pokazów garnków, pościeli lub urządzeń medycznych a także sprzedaży usług telekomunikacyjnych, dostarczania gazu lub prądu. Często konsumenci ― przede wszystkim seniorzy ― są wprowadzani przez przedstawicieli firm w błąd i ponoszą w związku z tym dotkliwe straty finansowe, zaciągając tym samym wysokie zobowiązania kredytowe, bądź płacąc karę umowną z tytułu zerwania umowy z dotychczasowym dostawcą usług.
Materiałem informacyjnym są dwa spoty, które zwracają uwagę na zagrożenie, informują o prawie odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem oraz zachęcają do skorzystania z bezpłatnej porady prawnej.
źródło - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
KS