Inicjatywa "Obywatel"
Data publikacji 31.08.2015
31 lipca 2015 r. została uruchomiona inicjatywa „Obywatel”. Na stronie www.obywatel.gov.pl publikowany jest pakiet kart o najpopularniejszych usługach administracji rządowej. Dostępny jest także rządowy system informacji telefonicznej z numerem centralnym 222 500 115.
Na stronie internetowej Departamentu Służby Cywilnej znajduje się informacja o inicjatywie „Obywatel”. Na stronie www.obywatel.gov.pl zostało udostępnionych 101 kart opisujących najbardziej popularne usługi publiczne, jakie administracja świadczy dla obywateli.W Kancelarii Prezesa Rady Ministrów rozpoczęła też działalność Informacja dla Obywatela tj. numer telefonu (222 500 115), pod którym pracownicy KPRM informują obywateli o tym, gdzie załatwiać sprawy urzędowe. Można tam jednocześnie zgłaszać postulaty, uwagi i opinie, co należy zmienić np. w danej procedurze, by ją uprościć.
Dla zainteresowanych więcej: http://dsc.kprm.gov.pl/inicjatywa-obywatel